hoe wij werken

voor het begeleiden van de aankoop en/of hypotheek van uw woning heel kort samengevat

  1. u vraagt een offerte aan via de prijscalculator op de homepage en ontvangt deze binnen een paar minuten in uw mailbox
  2. als de offerte u aanspreekt, bevestigt u dit met een druk op de knop.
  3. bij aankoop van een woning, plannen wij direct een afspraak tot ondertekening van de akte in zodra we de koopakte hebben ontvangen. Op de kalender op de homepage kunt u zelf al een optie nemen.
  4. bij het oversluiten van een hypotheek, of een extra hypotheek plannen wij direct een afspraak tot ondertekening van de akte in, als we de hypotheekopdracht van de bank hebben ontvangen.
  5. u krijgt van ons een inlogcode en daarmee kunt u de voortgang van uw dossier op elk moment volgen.
  6. als de akte in concept klaar is ontvangt u een email en desgewenst een sms-bericht dat u de akte kunt inzien.
  7. als alle stukken compleet zijn kunnen de akten worden getekend op het afgesproken tijdstip. Desgewenst herinneren wij u aan die afspraak per sms-bericht.

informatie over de tarieven

de offerte gaat uit van het verrichten van de gebruikelijke werkzaamheden
Voor het geoffreerde tarief voeren wij alle gebruikelijke werkzaamheden uit in gebruikelijke situaties. Wat dat voor iedere soort transactie inhoudt, kunt u hieronder lezen bij het betreffende rechtsgebied (onroerend goed, familierecht en ondernemingsrecht).

Soms is het raadzaam of zelfs juridisch noodzakelijk dat meer dan de gebruikelijke werkzaamheden worden verricht. In dat geval wordt dit tijdig met u besproken. 
Die extra werkzaamheden worden vervolgens tegen een vast tarief berekend. U kunt de prijslijst voor de meest voorkomende extra werkzaamheden op het gebied van onroerend goed hieronder vinden. 

In een enkel geval blijkt de zaak zo ingewikkeld dat daarvoor geen vast tarief te geven is; in dat geval wordt het extra werk doorberekend naar een uurtarief. Uiteraard nooit zonder uw toestemming.

Alle op deze site genoemde tarieven zijn exclusief 21 procent BTW en kosten van derden.

De gebruikelijke werkzaamheden omvatten over het algemeen: het voeren van een bespreking, het opmaken van een ontwerp-akte, het desgewenst eenmalig aanbrengen van kleine wijzigingen daarin en het tekenen van de akte(n).

Voor alle werkzaamheden geldt dat het gebruikelijk is dat de notaris eenmaal een verzoek doet aan betrokkenen om bepaalde handelingen te verrichten en/of bepaalde informatie of stukken aan te leveren, en dat aan dit verzoek tijdig en volledig wordt voldaan. 
Is dat niet het geval, dan kunnen de kosten die worden veroorzaakt door werkzaamheden die het gevolg zijn van dit niet tijdig of volledig reageren, in rekening worden gebracht aan de partij die niet aan het verzoek heeft voldaan, ongeacht of die partij daarvan zelf een verwijt kan worden gemaakt. 

Offertes zijn twee maanden geldig.

Kosten die door derden aan ons kantoor in rekening worden gebracht in verband met een zaak, worden doorberekend (kosten van de kamer van Koophandel, van het opvragen van akten bij het kadaster en dergelijke)

De kosten voor een spoedoverboeking die aan de bank zijn verschuldigd, bedragen 11  euro. 

  1. onroerend goed
  2. familierecht
  3. ondernemingsrecht